Jak rozmawiać z kelnerem w restauracji?

kelner

Będąc na wizycie w restauracji z pewnością doszło u was kiedyś do dialogu z kelnerem, który nie wiedzieliście jak go prowadzić przez co dochodziło do niezręcznych sytuacji, w których po prostu czuliście się głupio. Jeżeli nie chcecie, aby takie problemy się powtórzyły, przeczytajcie jak rozmawiać z kelnerem w restauracji.

Bądź wyluzowany

Jeżeli podejdziesz do rozmowy “na luzie”, to twoja rozmowa z kelnerem przebiegnie znacznie naturalniej. Potraktuj to jak rozmowa z kasjerem w McDonalds. Pamiętaj, że to kelner jest tam dla ciebie, a nie ty dla kelnera, dlatego odrobina luzu wam nie zaszkodzi. Możesz na przykład rzucić jakimś delikatnym żartem. W końcu kelner na pewno jest znudzony monotonią swojej pracy, w której codziennie musi przeprowadzać podobną rozmowę z klientami oraz robić niemal takie same rzeczy w kuchni. Tym samym wyrwie go to odrobinę od swojej monotonii i na pewno rozmowa przebiegnie przyjemniej. Taki kelner na pewno was zapamięta i będzie dla was uprzejmy w przyszłości.

Uprzejmość to klucz

Zawsze bądź miły dla kelnera. Musisz mieć na uwadze to, że jest on człowiekiem jak każdy inny. Jeśli ty będziesz miły, to kelner na pewno odpłaci tym samym i sama rozmowa przy składaniu zamówienia będzie prostsza, a zapewniamy was, że jedzenie w przyjemnej atmosferze smakuje znacznie lepiej! Jeśli chcesz być bardziej wyluzowany, to pamiętaj, że sport wpływa pozytywnie na twoją psychikę. Pamiętaj też, że restauracja to miejsce wymagające pewnej kultury słowa. Dlatego też powinieneś odpuścić wszelkie niemiłe docinki, dbając o swoją reputację. Dobry kelner na pewno będzie używał kulturalnego języka i dobierał słowa tak, aby jego usługa była jak najbardziej profesjonalna. Od jego kultury zależeć może kwota ewentualnego napiwku jaką otrzyma.

Zawsze bądź szczery

W szanujących się restauracjach, kelner po niewielkim czasie od podania zamówienia przechodzi po sali i pyta gości o to, czy z ich zamówieniem wszystko jest w porządku. W takiej sytuacji powinieneś szczerze mu odpowiedzieć, gdyż wpływa to na komfort przyszłych gości restauracji, w tym również ciebie. Jeśli w twoje zamówienie jest niekompletne lub może brakuje sztućców, czy chusteczek, poinformuj o tym kelnera, a na pewno dołoży on starań, aby poprawić błąd w przygotowaniu dania. Do podobnej sytuacji dochodzi podczas podania rachunku lub odbierania zapłaty. Kelner powinien wtedy spytać czy danie było smaczne i spełniło wasze oczekiwania. Tutaj również sumiennie opowiedzcie kelnerowi, co przykuło waszą uwagę, jaka rzecz smakowała wam najbardziej oraz co chcielibyście zmienić w konkretnym daniu, aby przy następnej wizycie, posiłek smakował lepiej.

5/5 - (1)